\

   
   
Bahrain Bans Al Jazeera TV  
By Rebecca Dana




Al Jazeera was not allowed to cover Bahrain's elections

Bahrain has banned the Arabic television channel Al Jazeera from reporting from inside the Gulf state, Information Minister Nabil al-Hamr said on Friday.

According to a news bulletin on the Qatar-based channel, Mr al-Hamr said the ban was being imposed because the station was biased towards Israel and against Bahrain.

"We will not deal with this channel because we object to its coverage of current affairs. It is a channel penetrated by Zionists" Information Minister Nabil al-Hamr (from report on Al Jazeera. The television station was denied permission to cover Bahrain's first election for almost three decades, which took place on Thursday, despite the presence of Arab and world media organisations.

Al Jazeera was barred from covering the local elections because it "deliberately seeks to harm Bahrain" Al Jazeera quoted Mr al-Hamr as saying.

Government anger

Mr Al-Hamr is said to have accused the station of being infiltrated by Zionists.

"We believe (Al Jazeera) is suspect and represents the Zionist side in the region. We will not deal with this channel because we object to its coverage of current affairs. It is a channel penetrated by Zionists," he was quoted as saying.

On Thursday Bahrain held landmark local elections in the first stage of the country's new move towards democracy.

The vote was significant because it is the first time in Bahrain's history that women have been able either to stand or to vote in elections.  Click to continue reading the article.


 
HOME | ABOUT US | SERVICES| CONTACT US

Allied Media Corp.
McLean, VA 22101

aljazeera@allied-media.com